اخبار داخلی
شماره: 2042
1391/09/19 - 02:30
ارائه خدمات لیپوترانسفر در مرکز سلول درمانی رویان

کلینیک پوست مرکز سلول درمانی رویان ارائه خدمات لیپوترانسفر به روش CAL و همچنین تکنیک لیزر جهت بهبود اسکار را آغاز کرد.

 

 

به گزارش بنیان، کلینیک پوست مرکز سلول درمانی رویان به جز خدمات پیوند ملانوسیت در بیماران ویتیلیگو و پیوند فیبروبلاست در چین و چروک و اسکار ناشی از آکنه ارائه خدمات لیپوترانسفر به روش CAL و همچنین تکنیک لیزر با یا بدون سلول درمانی را جهت بهبود اسکار آغاز کرد.

در حال حاضر لیپوپترانسفر به روش Cell assisted جهت درمان اسکارهای آتروفیک مثلا ناشی از آکنه ، حجم دادن به بافتها(صورت یا Breast ) ، افتادگیهای پوست متعاقب را دیوتراپی استفاده میشود.

بافت چربی نوع خاصی از بافت همبند است که عمدتا از سلولهای چربی یا Adipocyte    تشکیل شده  و معمولا زیر پوست پستان  خانم ها ، اطراف اعضا داخلی و داخل مغز استخوان یافت می شود.

بر اساس مارکر هیستو شیمیایی و مورفولوژی ، محل ، ساختمان ، رنگ و ویژگی آسیب شناختی دو نوع سلول چربی وجود دارد

1.      بافت چربی سفید

2.      بافت چربی قهوه ای

در انسان بیشتر بافت چربی سفید وجود دارد و در حیوانات زمستان خواب بافت چربی قهوه ای.

بافت چربی تقریبا 6% وزن بزرگسالان را تشکیل میدهد وحتی مانند یک غده ترشحی ، هورمونهایی مثل TNF ترشح میکند هرچند اطلاعات محدودی مبنی بر منشا سلولهای چربی و تکوین بافت چربی در طی مراحل جنینی انسان و بعد از تولد در دست است اما این مراحل زودتر از خوک شروع میشود .

اگر چه اصلی ترین منبع سلولهای بنیادی مزانشیمی ، مغز استخوان است ، اما حضور این سلولها دربافت چربی (  که با جراحی لیپوساکشن  یا به طریق آسپیراسیون برداشته میشود ) و در خون بند ناف – که یک منبع دور ریز به حساب می آید – نیز شاخص است .

اختلافات زیادی بین سلولهای بنیادی مشتق از چربی وجود دارد حتی زمانیکه یک نوع بافت از محلهای آناتومیک متفاوت جدا شود . اما همین سلولها قابلیت و توانایی تبدیل و تمایز به سلولهای تخصصی نظیرسلولهای استخوانی ، غضروفی ، قلبی و عصبی را دارند و همین شاخصه ، کاربرد تحقیقانی آن را در درمان بعضی مشکلات و بیماریها ، مقدور و میسر کرده است.

سلولهای مشتق از بافت چربی نسبت به مغز استخوان سریعتر کشت میشوند . همچنین تعداد زیاد تری سلول بنیادی  - در حجم یکسان نسبت به مغز استخوان – از بافت چربی بدست می آید و قدرت تنظیم بهتری در سیستم ایمنی دارند . و این مقایسه در حالی است که آسپیراسیون مغز استخوان عملی تهاجمی است .

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مراجعه می توانند با کلینیک پوست مرکز سلول درمانی رویان با شماره 23562000 تماس حاصل فرمایند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved